Eιδήσεις, πληροφορίες, σχόλια και ανακοινώσεις που αφορούν τους διδάσκοντες με βάση το ΠΔ 407/80 στα ελληνικά πανεπιστήμια. Ε-mail επικοινωνίας: psot@soc.aegean.gr

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΕΣΥΠ προτείνει ακόμη περισσότερη επισφάλεια στα Πανεπιστήμια!


Το πόρισμα του ΕΣΥΠ εισηγείται την υπονόμευση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, την εργασιακή επισφάλεια και την υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων!

Ως Πρωτοβουλίες Διδασκουσών και Διδασκόντων με βάση το ΠΔ 407/80 θεωρούμε ότι το πόρισμα του ΕΣΥΠ υποστηρίζει καθ’ ολοκληρία το περιώνυμο «κείμενο διαβούλευσης» του Υπουργείου Παιδείας. Το πόρισμα ουσιαστικά προτείνει την πλήρη ανατροπή της δημόσιας και δωρεάν ανώτατης εκπαίδευσης, την κατάργηση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων, τη διοίκηση μέσω διορισμένων μάνατζερ, τις συγχωνεύσεις / καταργήσεις τμημάτων, την επιβολή νέου εξεταστικού φίλτρου μέσω του «προπαρασκευαστικού έτους», την περαιτέρω υποβάθμιση των σπουδών μέσω του περιορισμού των προσφερομένων μαθημάτων.

Ειδικά για τους συμβασιούχους διδάσκοντες με βάση το ΠΔ 407/80 στο πόρισμα:
-Απουσιάζει οποιαδήποτε αποτίμηση της εργασιακής και ακαδημαϊκής προσφοράς των συμβασιούχων διδασκόντων με βάση το ΠΔ 407/80 για την λειτουργία πολλών πανεπιστημιακών τμημάτων. Παραλείπεται σταθερά οποιαδήποτε αναφορά στις καθυστερήσεις αμοιβών, στα απλήρωτα διαστήματα εργασίας, στον επιμερισμό μίας πίστωσης σε μεγάλο αριθμό διδασκόντων και διδασκουσών  και στη διαρκή εργασιακή ανασφάλεια που βιώνουμε.
-Σιωπά απέναντι στο τεράστιο πρόβλημα που δημιουργεί τόσο η καθυστέρηση στο διορισμό των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ όσο και το πάγωμα ουσιαστικά των προκηρύξεων  νέων θέσεων ΔΕΠ.
νέος θεσμός των λεκτόρων χωρίς προοπτική εξέλιξης παρουσιάζεται ως βελτίωση της κατάστασης σε σχέση με τη σημερινή πανεπιστημιακή πραγματικότητα, ενώ στην ουσία αποτελεί επέκταση της ελαστικής και επισφαλούς εργασίας στη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση.
-Προτάσεις που στην πραγματικότητα οδηγούν στη διαμόρφωση μιας νέας εκδοχής «βοηθών», όπως είναι η ανάθεση διδακτικού έργου σε υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδακτορικούς υπότροφους, παρουσιάζονται ως λύσεις για το πρόβλημα, παραβλέποντας ότι οι υπότροφοι-ερευνητές δεν μπορούν και δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως υποκατάστατο της κάλυψης διδακτικών αναγκών.

Επιμένουμε ότι η επέκταση της επισφαλούς ακαδημαϊκής εργασίας το μόνο που επιτυγχάνει είναι να συντηρεί και να επιδεινώνει μια συνθήκη υποβάθμισης των σπουδών και κατ’ επέκταση των πτυχίων. Η λογική που θέλει μια ελίτ καθηγητών να ασχολούνται με την άγρα ερευνητικών προγραμμάτων ή / και τη διοίκηση, ενώ τη διδασκαλία να την αναλαμβάνουν επισφαλείς «εντεταλμένοι διδάσκοντες», ταιριάζει σε ένα ιδιωτικοποιημένο εκπαιδευτήριο και όχι σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο. Επιμένουμε ότι η εργασιακή και ακαδημαϊκή αξιοπρέπεια και η κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών με προσωπικό με μόνιμη σχέση εργασίας παραμένουν αναγκαίοι όροι για να έχουν όλοι οι πολίτες πρόσβαση σε μια καθ’ ολοκληρία δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση η οποία δεν θα αποκλείει καμία και κανέναν και η οποία θα είναι αντάξια των προσδοκιών και των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας.

Βασική θέση μας παραμένει ότι πρέπει να καταργηθεί ο θεσμός των συμβασιούχων διδασκόντων και όλες οι ανάγκες των Πανεπιστημίων σε διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό να καλύπτονται με προκηρύξεις θέσεων ΔΕΠ. Οι ενδεχόμενες έκτακτες ανάγκες θα πρέπει να καλύπτονται από διδάσκοντες και διδάσκουσες οι οποίοι εργάζονται υπό συνθήκες αξιοπρεπούς απασχόλησης. Να σταματήσει η επίκληση «έκτακτων αναγκών» ως πρόσχημα γενίκευσης της ελαστικής εργασίας. Σε αυτό το πλαίσιο απαιτούμε να μη μετατραπεί η βαθμίδα του λέκτορα σε βαθμίδα συμβασιούχων, επισφαλώς εργαζομένων χωρίς προοπτική εξέλιξης, αλλά και να μην επιστρέψουμε στο θεσμό των πάλαι ποτέ «βοηθών» και των ακαδημαϊκών «εδρών».


Πρωτοβουλίες Διδασκόντων με βάση το ΠΔ 407/80 των Πανεπιστημίων Αιγαίου, Θεσσαλίας, Πατρών, ΑΠΘ, Ιωαννίνων, Κρήτης

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Ενημέρωση από την παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας 23/03

Μια αντιπροσωπεία από το ΣΕΕΠ του ΤΕΙ Πειραιά, τους 407 και τα μέλη ΔΕΠ σε αναμονή τοποθέτησης συναντηθήκαμε με την κ. Πολίτη συνεργάτιδα του Υφυποουργού Πανάρετου.
Εκθέσαμε αναλυτικά όλα τα προβλήματα. Συγκεκριμένα:
α) Το τεράστιο με τις περικοπές πιστώσεων στα ΤΕΙ και την παράνομη απαίτηση να εφαρμόσουν τα ΤΕΙ σύστημα διδασκαλίας των μαθημάτων μόνο σε ένα εξάμηνο. Παράλληλα έγινε σαφές ότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στο ΤΕΙ Πειραιά αλλά αφορά και άλλα που σήμερα είναι σε κινητοποίηση. Επίσης έγινε αναφορά στο πρόβλημα με τις προκηρύξεις μελών ΕΠ στα ΤΕΙ και το πάγωμα που έχει επιβληθεί.
β) Το πρόβλημα με την πολιτική της καθυστέρησης των διορισμών των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια και τα προβλήματα που δημιουργεί η αδιαφάνεια ως προς τον πίνακα των διοριστέων και την αμφισημία των δηλώσεων του Υπουργείου σε σχέση με επιπλέον κριτήρια, "ιεραρχήσεις" προτεραιοτήτων. Αναφερθήκαμε στο πρόβλημα με το πάγωμα προκηρύξεων και στα προβλήματα που δημιουργεί η αναπομπή εκλεκτορικών με το σκεπτικό ότι δεν εφαρμόζουν τη "σκόπιμη" παρουσία εκλεκτόρων εξωτερικού. Το τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα όσων αναμένουν διορισμό, την απαξίωση εξαιτίας της απουσίας από την έρευνα, τον κίνδυνο επιστημονικής μετανάστευσης.
γ) Το πρόβλημα που θα δημιουργήσει στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ η αναμενόμενη συνταξιοδότηση μεγάλου αριθμού διδασκόντων
δ) Το πρόβλημα με τις περικοπές πιστώσεων 407/80, τις απολύσεις που έχουν λάβει χώρα τις επερχόμενες περικοπές. Εξηγήσαμε ότι πλέον χωρίς διορισμούς και προκηρύξεις τα πανεπιστήμια θα υπολειτουργήσουν ακόμη και εάν τηρηθούν οι 4ετείς της επόμενης χρονιάς, πόσο μάλλον εάν πάνω σε αυτούς γίνουν μειώσεις.

Η συνεργάτιδα του Υφυπουργού:
Άκουσε τα προβλήματα και τα αιτήματά μας.
Προσπάθησε να υπερασπιστεί τις αλλαγές στα προγράμματα των ΤΕΙ αλλά και των Πανεπιστημίων μέσα από μια εικόνα ότι υπήρχε τεχνητή διόγκωση. Τεκμηριωμένα δείξαμε ότι αυτό δεν ισχύει και ότι τα ιδρύματα αντιμετωπίζουν πραγματικό κίνδυνο υπολειτουργίας και υποβάθμισης. Επιμείναμε στον παράνομο αλλά και μη λειτουργικό χαρακτήρα των αλλαγών στα ΤΕΙ
Προσπάθησε να παρουσιάσει μια εικόνα ότι σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξε ανορθολογισμός σχεδιασμός απαντήσαμε ότι αφενός αυτόν δεν τον κάναμε εμείς αφετέρου ότι έχει περάσει η εποχή της "τεχνητής ζήτησης προσωπικού".
Απέδωσε τα προβλήματα στη νέα κατάσταση (π.χ. "ποιος περίμενε ότι θα είχαμε το 1 προς 5")
Προσπάθησε να δικαιολογήσει τις περικοπές ότι έγιναν με βάση τα στοιχεία των ιδρυμάτων. Της απαντήσαμε ότι εφόσον έγιναν τελικά στο ίδιο ποσοστό σε όλα τα Ιδρύματα άρα μάλλον είναι κεντρική επιλογή
Σε σχέση με τους διορισμούς: Δεν μπορούσε να δώσει εικόνα αριθμού, είπε ότι ο Υφυπουργός διαπραγματεύεται με το Υπουργείο Οικονομικών. Υποστήριξε ότι έχει τηρηθεί  ο πίνακας και ότι με αυτό τον τρόπο θα γίνουν και οι επόμενοι διορισμοί, όταν και όσοι γίνουν. Δεσμεύτηκε - αλλά όχι συγκεκριμένα - για το θέμα της διαφάνειας.
Και φυσικά είπε ότι θα μεταφέρει τα αιτήματα στον Υφυπουργό.

Είναι σαφές ότι χωρίς κλιμάκωση και μάλιστα σε επίπεδο συνολικά ανώτατης εκπαίδευσης και άνοιγμα του θέματος και προς την κοινωνία προβάλλοντας τον κίνδυνο διάλυσης υποβάθμισης - διάλυσης της ανώτατης εκπαίδευσης δεν πρόκειται να δούμε ριζική αλλαγή στάσης.

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Ενημέρωση από την πανελλαδική συνάντηση συμβασιούχων διδασκόντων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ 19/03


Το Σάββατο 19/3 πραγματοποιήθηκε πανελλαδική συνάντηση συμβασιούχων διδασκόντων από Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Συμμετείχαν συνάδελφοι από το ΤΕΙ Πειραιά, από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΑΠΘ, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το ΕΚΠΑ, το ΕΜΠ, το ΕΑΠ καθώς και μέλη ΔΕΠ από το Πάντειο και το ΕΜΠ
Στη συζήτηση μεταφέρθηκαν στοιχεία για την κατάσταση στα διαφορετικά ιδρύματα αλλά και για κινητοποιήσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα (κινητοποιήσεις στα ΤΕΙ, παρεμβάσεις στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, συμμετοχή σε πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις κ.ά)
Έγινε επίσης συζήτηση πάνω στις εξελίξεις που έχουμε από το Υπουργείο Παιδείας δηλ.
-         Προοπτική ελάχιστων διορισμών για φέτος και άρα ολοκλήρωση των διορισμών σε 3-5 χρόνια
-         Αδιαφάνεια στον κατάλογο των υπό διορισμό και πρόθεση του υπουργείου να βάλει «κριτήρια» και «προτεραιότητες»
-         Πάγωμα των προκηρύξεων νέων θέσεων στα Πανεπιστήμια – αναστολή της νόμιμης διαδικασίας εκλογής νέων μελών ΕΠ στα ΤΕΙ
-         Νέα μείωση στις πιστώσεις την επόμενη χρονιά και μάλιστα πάνω στις μειωμένες πιστώσεις που προβλέπουν οι 4ετείς προγραμματισμοί
-         Νέες διαδικαστικές εμπλοκές στη συγκρότηση εκλεκτορικών σωμάτων (απαίτηση για εκλέκτορες εξωτερικού)
-         Απαίτηση για μείωση κατά 30% του έκτακτου προσωπικού στα ΤΕΙ και το ΕΑΠ
-         Περιορισμός ριζικός του προσφερόμενου εκπαιδευτικού και εργαστηριακού έργου στα ΤΕΙ

Σε σχέση με το πώς προχωράμε οι βασικές σκέψεις ήταν οι ακόλουθες:
-         Το θέμα της επισφάλειας των συμβασιούχων διδασκόντων, της πολιτικής της αδιοριστίας και της προοπτικής να μειωθεί ριζικά το συνολικό διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (βλ. το περιβόητο 1 έρχεται 5 φεύγουν) σήμερα μπορεί να λειτουργήσει και αυτό ως θρυαλλίδα για κινητοποιήσεις και έναν ευρύτερο ξεσηκωμό μέσα στην ανώτατη εκπαίδευση. Άλλωστε, παράλληλα έχουμε μείωση και τακτικών προϋπολογισμών και την επέλαση του «νέου μισθολογίου».
-         Συνολικά στην εκπαίδευση  το ζήτημα περικοπές / συγχωνεύσεις σχολείων / συρρίκνωση του προσφερόμενου συνολικού εκπαιδευτικού έργου, έχει αναδειχτεί σε βασική αιχμή, προκαλεί ευρύτερες κοινωνικές αντιδράσεις, οδηγεί σε κινητοποιήσεις
-         Το θέμα των περικοπών συνδέεται άμεσα με το θέμα του νέου νόμου και του νέου θεσμικού πλαισίου: βλ. συγχωνεύσεις σχολών (και) για εξοικονόμηση προσωπικού, τη λογική των μάνατζερ, την εμπέδωση της ανταποδοτικότητας και των διδάκτρων, την επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων
-         Το ζήτημα των περικοπών και της επισφάλειας δεν είναι θέμα απλώς της δικιάς μας εργασιακής απαξίωσης, είναι θέμα συρρίκνωσης και ριζικής υποβάθμισης της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης. Υπονομεύει τον εκπαιδευτικό και ερευνητικό ρόλο της. Οδηγεί στην απαξίωση μιας ολόκληρης γενιάς ερευνητών και την επιστημονική και ερευνητική μετανάστευση.
-         Πρέπει επομένως να ανοιχτούμε προς την πανεπιστημιακή κοινότητα και προς την κοινωνία, με βασικό κριτήριο την εξωστρέφεια για την προβολή του προβλήματος και της ανάγκης αγωνιστικής απάντησης.
-         Είναι ανάγκη να ξεπεραστεί η λογική της αναμονής του νόμου για να υπάρξουν κινητοποιήσεις: οι περικοπές, η προοπτική των συγχωνεύσεων, η χρηματοδοτική ασφυξία είναι ήδη εδώ.
-         Επιμένουμε έτσι στην ανάγκη αγωνιστικής συμπόρευσης και συντονισμού όλων όσοι σήμερα αντιπροσωπεύουν τις παραλλαγές της επισφάλειας μέσα στην Ανώτατη Εκπαίδευση (επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες ΤΕΙ, συμβασιούχοι 407/80, μέλη ΔΕΠ υπό αναμονή τοποθέτησης, ΣΕΠ του ΕΑΠ). Να στηρίξουμε πρωτοβουλίες όπως ο συντονισμός των ΣΕΕΠ των ΤΕΙ.
-         Σε κάθε ίδρυμα και σε κάθε σχολή πρέπει να γίνει προσπάθεια να γίνουν συσκέψεις, συζητήσεις, συνελεύσεις των συμβασιούχων διδασκόντων. Αυτές μπορούν να καταλήγουν και σε διαβήματα προς τις Συγκλήτους και τα Τμήματα, αλλά και σε συντονισμένη παρουσία σε συνελεύσεις συλλόγων ΔΕΠ ή σε πρωτοβουλίες για τοπικές εκδηλώσεις. Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες (κατακερματισμός, διασπορά των συναδέλφων μέσα στο χώρο αλλά μέσα στις μέρες της εβδομάδας, ανασφάλεια κ.λπ.) αλλά πρέπει να δοκιμάσουμε να τις ξεπεράσουμε
-         Να πάμε στους συλλόγους ΔΕΠ και να στηρίξουμε την προσπάθεια να ξεκινήσει γύρος απεργιακών κινητοποιήσεων. Να μιλήσουμε στους φοιτητές, ξεκινώντας από τα ίδια τα μαθήματα, για τα προβλήματα και να μιλήσουμε για την ανάγκη κοινού αγώνα και κινητοποιήσεων τώρα. Να κάνουμε προσπάθεια για κοινές εκδηλώσεις / συζητήσεις / συνελεύσεις με όλα τα κομμάτια της πανεπιστημιακής κοινότητας (ΔΕΠ, Διοικητικοί, ΕΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, συμβασιούχοι). Να επιδιώξουμε και το συντονισμό και με τους άλλους εκπαιδευτικούς.
-         Ο στόχος πρέπει να είναι να γίνουν κινητοποιήσεις με κλιμάκωση τώρα και να μην περιμένουμε να κατέβει ο νόμος, ούτε να την ανακοίνωση των νέων περικοπών το καλοκαίρι. Η εβδομάδα 28/03-01/04 πρέπει να είναι το ορόσημο των παραπάνω κινητοποιήσεων.
-         Να απευθυνθούμε προς τα συλλογικά όργανα των πανεπιστημίων (Συγκλήτους, Γενικές Συνελεύσεις) και να τα καλέσουμε να πάρουν θέση στο ζήτημα των περικοπών και του παγώματος διορισμών προκηρύξεων και να προτείνουμε ότι απέναντι σε μια πολιτική που οδηγεί τα πανεπιστήμια σε μαρασμό και αδυναμία λειτουργίας, πρέπει να υπάρξουν αποφάσεις για αναστολή λειτουργίας των πανεπιστημίων σε ένδειξη διαμαρτυρίας και διεκδίκησης.

Για να συμβάλουμε στα παραπάνω:
-         Στηρίζουμε όσο πιο μαζικά μπορούμε την κινητοποίηση που έχει αποφασίσει η Συνέλευση του ΣΕΕΠ ΤΕΙ Πειραιά, την Τετάρτη 23/3 στις 11.00 στο Υπουργείο Παιδείας. Καλούμε συναδέλφους συμβασιούχους, μέλη ΔΕΠ, φοιτητές και σπουδαστές.
-         Ανταποκρινόμαστε θετικά στο κάλεσμα του Συλλόγου ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για συντονισμό «οριζόντιο» των συλλόγων ΔΕΠ στην προοπτική της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων. Κάνουμε προσπάθεια για παρουσία στη σύσκεψη που καλεί στο Βόλο στις 26/03
-         Προσανατολιζόμαστε στην διοργάνωση μεγάλης εκδήλωσης με θέμα την επισφάλεια και τις περικοπές στη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση την εβδομάδα 28/03-01/04 (μένει να γίνουν συνεννοήσεις).
-         Πάνω στη βάση του κατακτημένου κοινού διεκδικητικού πλαισίου προσπαθούμε να διαμορφώσουμε κοινό κείμενο που να απευθύνεται. προς την ακαδημαϊκή κοινότητα, τους φοιτητές, την κοινωνία. Επιδιώκουμε να είναι κοινό κείμενο από επιστημονικούς και εργαστηριακούς συνεργάτες ΤΕΙ, συμβασιούχους 407/80, μέλη ΔΕΠ υπό αναμονή τοποθέτησης, ΣΕΠ του ΕΑΠ (έχει προταθεί προσχέδιο πάνω στο οποίο θα γίνουν συμπληρώσεις, τροποποιήσεις κ.λπ.)

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Πανελλαδική Συνάντηση Συμβασιούχων Διδασκόντων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, 19/03, 13.00 μ.μ. Αρχιτεκτονική ΕΜΠ


NEA ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 407/80 ΚΑΙ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΕΙ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19_03_2011 . 13.00 μ.μ.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΜΠ
ΑΙΘ. Μ 318, κτ. ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ!

Γιατί οι περικοπές βλάπτουν σοβαρά τη δημόσια και δωρεάν παιδεία!

Συνολικά διεκδικούμε:
   Να καταργηθεί ο θεσμός των συμβασιούχων διδασκόντων και όλες οι ανάγκες των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ σε διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό να καλύπτονται με προκηρύξεις θέσεων ΔΕΠ και μελών ΕΠ. Οι όποιες πραγματικά έκτακτες ανάγκες να καλύπτονται από διδάσκοντες με αξιοπρεπείς όρους. Να σταματήσει η επίκληση ‘έκτακτων αναγκών’ ως πρόσχημα γενίκευσης της ελαστικής εργασίας.
   Να μη μετατραπεί η βαθμίδα του λέκτορα σε βαθμίδα συμβασιούχων, επισφαλώς εργαζομένων χωρίς προοπτική εξέλιξης. Να μην επιστρέψουμε στο θεσμό των βοηθών.
   Να παγιωθεί η συμμετοχή Επιστημονικών και Εργαστηριακών συνεργατών των ΤΕΙ με το Ν.1404/83 (όπως αναθ. από τον  2916/01) σε όλα τα Συλλογικά Όργανα των Τμημάτων, Σχολών και Ιδρυμάτων. Στα ΤΕΙ να αξιολογείται ιδιαίτερα η επί ετών θητεία διδασκαλία  -αυτοδύναμη ή μη- όσων κληθούν να αξιολογηθούν από Εκλεκτορικά Σώματα.
   Γενναία χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και άμεση προκήρυξη όλων των απαραίτητων θέσεων ΔΕΠ και μελών ΕΠ σε όλα τα Τμήματα.
Άμεσα απαιτούμε:
   Να σταματήσει η περικοπή των πιστώσεων για συμβασιούχους διδάσκοντες. Να χορηγηθούν τώρα όλες οι πιστώσεις όπως αρχικά προβλέπονταν.
   Να υπογραφούν αμέσως όλες οι συμβάσεις των διδασκόντων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Να καταβληθούν τα δεδουλευμένα.
   Ενιαία αντιμετώπιση των διδασκόντων σε όλη τη χώρα, αποσαφήνιση των όρων εργασίας ήδη από τις προκηρύξεις και όχι μετά την έναρξη των εξαμήνων.
   Σεβασμό στα εργασιακά, εκπαιδευτικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα των συμβασιούχων διδασκόντων, όπως αυτά προβλέπονται και από το ΠΔ 407/80 ή τους Ν.1404/83 και Ν. 2916/2001.
   Καμιά καθυστέρηση στις προκηρύξεις θέσεων μελών ΔΕΠ και ΕΠ για πιστώσεις που είχαν ήδη εξαγγελθεί.
   Άμεσο διορισμό όλων των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια  και ΕΠ στα ΤΕΙ

Πρωτοβουλίες διδασκόντων με βάση το ΠΔ 407/80 των Πανεπιστημίων Αιγαίου, Θεσσαλίας, Πατρών, ΑΠΘ, Ιωαννίνων, Κρήτης
Σύλλογοι Έκτακτου Προσωπικού των ΤΕΙ Πειραιά και Θεσσαλονίκης

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Διαμαρτυρία συμβασιούχων διδασκόντων Αρχιτεκτονικής Πάτρας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΒΑΣΕΙ ΠΔ 407/80 ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

Με την έναρξη του εαρινού ακαδημαϊκού εξαμήνου (2010-2011) ανακοινώθηκε στη συντριπτική πλειοψηφία των συμβασιούχων διδασκόντων 407 του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Πανεπιστημίου Πατρών ότι δε θα ανανεωθούν οι συμβάσεις ή θα μειωθούν δραστικά οι ώρες διδασκαλίας, λόγω οικονομικών δυσχερειών του Τμήματος. Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια της γενικότερης πολιτικής περικοπών στην Ανώτατη Εκπαίδευση και θεωρούμε πως εντάσσεται στον προσανατολισμό λειτουργίας των ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων με επιχειρηματικούς όρους. Έχει δε σαν παράλληλη συνέπεια τη ραγδαία υποβάθμιση των σπουδών, που αγκαλιάζει όλα τα ΑΕΙ της χώρας, αφού αντίστοιχες παύσεις συμβάσεων έχουν δρομολογηθεί και σε άλλα Πανεπιστήμια και κυρίως, στα περιφερειακά, όπου οι συμβασιούχοι διδάσκοντες αγγίζουν ακόμα και το 70% όπως χαρακτηριστικά συμβαίνει στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Πατρών.
         
Οι συμβασιούχοι διδάσκοντες 407/80 που υπογράφουμε το παρόν κείμενο θεωρούμε ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ τη συγκεκριμένη εξέλιξη, που αντανακλά και αναπαράγει στον πανεπιστημιακό χώρο την πολιτική εργασιακής εξαθλίωσης από πλευράς κυβέρνησης-τρόικας με πρόσχημα την οικονομική κρίση.

Ειδικότερα για την Αρχιτεκτονική εκπαίδευση στη σχολή της Πάτρας, επισημαίνουμε ότι η απομάκρυνση των συμβασιούχων διδασκόντων σηματοδοτεί σημαντική συρρίκνωση και αποστέωση του Προγράμματος Σπουδών, αφού πλήττει το διττό χαρακτήρα του επιστημονικού αντικειμένου, ως συνδυασμού επιστήμης και τέχνης, καθώς τα περισσότερα από τα μαθήματα που κόβονται είναι μαθήματα ανθρωπιστικού χαρακτήρα.

Πιστεύουμε ότι:
α) ένα Πρόγραμμα Σπουδών δεν μπορεί να διαμορφώνεται στη λογική του «κόψε-ράψε», ανάλογα με τις διαθέσιμες πιστώσεις, ούτε -πολύ περισσότερο- να αλλάζει στα μέσα του ακαδημαϊκού έτους, ανατρέποντας το σχεδιασμό διδασκόντων και φοιτητών. Επισημαίνουμε επίσης τη σοβαρή αντίρρησή μας στην αποστέωση του Προγράμματος Σπουδών της Αρχιτεκτονικής από ζητήματα θεωρίας και των ανθρωπιστικών προσεγγίσεων που της δίνουν υπόσταση.
β) είναι αναγκαία προϋπόθεση για τη λειτουργία και τη διασφάλιση της ποιότητας σπουδών η καταρχήν ανανέωση όλων των συμβάσεων των διδασκόντων 407, που στηρίζουν για χρόνια ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του διδακτικού και ερευνητικού έργου. και εν συνεχεία η άμεση ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία των Πανεπιστημίων με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας. 
γ) η υπεράσπιση του αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτελεί για μας καθήκον που συνδέεται με το εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο που επιτελούμε.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητάμε:
          α) ο Σύλλογος Διδασκόντων του Πανεπιστημίου Πατρών, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων καθώς και ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, να πάρουν θέση, να διεκδικήσουν από την Πρυτανεία και το Υπουργείο Παιδείας τη χορήγηση ΑΜΕΣΑ έκτακτου κονδυλίου, προκειμένου να ανανεωθούν όλες οι συμβάσεις των διδασκόντων και να καλυφθούν όλες οι ανάγκες λειτουργίας του Τμήματος σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έγινε στην αρχή του εξαμήνου,
β) το άνοιγμα διαλόγου με συμμετοχή όλων των συμβασιούχων διδασκόντων 407 του ακαδ. έτους 2010-2011, για την ανεύρεση λύσεων για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, αλλά και για μελλοντικά ζητήματα που αφορούν τους συμβασιούχους διδάσκοντες όπως προκύπτουν από το νέο νόμο.

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Πολιτική διορισμών και Πανεπιστήμια


Η πολιτική διορισμών για φέτος (προτεραιότητες) αποτυπώνεται στη ακόλουθη Κοινή Υπουργική Απόφαση
 Το τι σημαίνει με νούμερα φαίνεται στο παρακάτω άρθρο από την "Καθημερινή"
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_04/03/2011_434709

Τώρα είναι σαφές ότι:
α) προηγούνται άλλα Υπουργεία (εξ ου και το πρώτο μεγάλο πακέτο που αφορά κύρια το ΕΣΥ και το Υπουργείο Δικαιοσύνης)
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=257573
β) προηγούνται οι "παραγωγικές" σχολές (Δικαστών, στρατιωτικές, αστυνομίας, Εθνική Σχολή Δημόσια Διοίκησης και Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης)
γ) προηγούνται οι διοριστέοι ΑΣΕΠ που  δεν έχουν διοριστεί.

Για τα Πανεπιστήμια, όπως μας είχε πει και ο Παπάζογλου στις 11/2, αφού γίνουν διορισμοί στα σχολεία, εάν περισσεύουν θέσεις για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα γίνουν κάποιοι διορισμοί
Ο ίδιος έλεγε ότι υπολογίζουν 3ετία για τους διορισμούς.
Μέχρι να ολοκληρωθούν οι διορισμοί δεν θα προκηρυχθεί καμιά νέα θέση.

Τέλος, όπως θα δείτε στο άρθρο της "Καθημερινής" οι πιστώσεις συμβασιούχων θα μειωθούν κατά 15% (όπως ακριβώς και φέτος). Αυτό σημαίνει επιπλέον περικοπή στις πιστώσεις 407 και επιστημονικών εργαστηριακών συνεργατών στα ΤΕΙ (εκεί ήδη ο Πανάρετος έχει ζητήσει νέα προγράμματα με -30%)
Προσοχή τώρα: εάν οι περικοπές γίνουν πάνω στους 4ετείς τότε μιλάμε για ακόμη μεγαλύτερη μείωση, εφόσον το 2011-12 είναι η χρονιά των μεγάλων περικοπών στις πιστώσεις με βάση τους 4ετείς.
Όλα αυτά σημαίνουν για μια σειρά από Τμήματα πραγματικό "εκπαιδευτικό κραχ". Αρκεί να σκεφτούμε τι σημαίνει π.χ. ότι φέτος στην Αρχιτεκτονική Πάτρας, στο εαρινό εξάμηνο, κόπηκαν... 19 διδάσκοντες.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Άρθρο του προέδρου των φοιτητών Αρχιτεκτονικής Πάτρας για τις περικοπές


Άρθρο σχετικά με τις «Απολύσεις» στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών


            Την Τετάρτη 16/2 στη συνέλευση του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του πανεπιστημίου της Πάτρας, μετά από εισήγηση του προέδρου Γ. Πανέτσου λήφθηκε η απόφαση για εφαρμογή των περικοπών στις πιστώσεις του μεγαλύτερου ποσοστού των καθηγητών που εργάζονταν στη σχολή με το καθεστώς του προεδρικού διατάγματος 407/80, όπως αυτό υποδείχθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Ο πρόεδρος μάλιστα πρότεινε δύο «εναλλακτικές»: δίδακτρα ή κλείσιμο του τμήματος!
Το τμήμα απασχολεί 18 μέλη ΔΕΠ (3 ακόμη είναι σε αναμονή για διορισμό) και μέχρι πρότινος 45 καθηγητές με σύμβαση ΠΔ 407/80 (η σύμβαση από Σεπτέμβρη από ετήσια έγινε εξαμηνιαία). Ουσιαστικά οι συμβασιούχοι καθηγητές αποτελούν πάνω από το 70% του διδακτικού προσωπικού του τμήματος, γεγονός που τους ορίζει αναγκαίο προσωπικό και σε καμία περίπτωση έκτακτο. Οι απολύσεις ή όπως θέλει να λέει ο πρόεδρος του τμήματος «Μη συνέχιση της συνεργασίας» αφορούν 19 καθηγητές 407 (σχεδόν το μισό των 407 του τμήματος) πράγμα που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της λειτουργίας του τμήματος, αφού πολλά μαθήματα εξαφανίζονται με τη δικαιολογία ξαφνικά ότι είναι άχρηστα (είτε αυτά, είτε οι διδάσκοντες)! Ουσιαστικά, πρόκειται για πραγματική απόλυση των συγκεκριμένων διδασκόντων με τον πρόεδρο σε ρόλο εργοδότη που συμμορφώνεται με τις προσταγές του υπουργείου παιδείας, σαν να διαχειρίζεται μια επιχείρηση.
 Με την προκλητική επιστολή που έστειλε ο Πανέτσος στους «απολυμένους», τονίζει το ότι δεν είχε άλλη επιλογή, ενώ θέλει να ευχαριστήσει θερμά τους καθηγητές για το έργο που έχουν προσφέρει στη σχολή (διώχνοντάς τους;). Πέρα από την υπολειτουργία και την υποβάθμιση των σπουδών που θα επιφέρει το γεγονός των απολύσεων στο τμήμα, ανοίγονται οι πόρτες για την υλοποίηση όλων των μέτρων, που επιβάλλονται από το μνημόνιο, τα οποία  αφορούν το Πανεπιστήμιο συνολικά (νέος νόμος-πλαίσιο, manager, δίδακτρα, κτλ). Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο Πανεπιστήμιο Πατρών ήδη στo τμήμα Φιλολογίας υπάρχουν περικοπές καθηγητών 407  που φτάνουν το 37% του συνολικού διδακτικού προσωπικού, καθώς και το ότι στο τμήμα της Επιστήμης των Υλικών, υπό την τρομοκρατία περικοπών των συμβάσεων κατά 30%, μειώνονται οι μισθοί των συμβασιούχων δραματικά.

          Τα γεγονότα αυτά αποτελούν άμεση απόρροια του οικονομικού στραγγαλισμού και της γενικότερης υποβάθμισης και απαξίωσης της δημόσιας παιδείας στη νέα εποχή του Μνημονίου. Με αφορμή την υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι και το θύμα, το υπουργείο χρησιμοποιεί επικοινωνιακά τρικ για να αποδείξει ότι είναι αναγκαίο το ξεπούλημα του Πανεπιστημίου. Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφές, τα πανεπιστήμια θα πρέπει να συμπεριφερθούν ως εν δυνάμει μάνατζερ, αναζητώντας εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης όπως τα δίδακτρα και οι χορηγοί (επιχειρήσεις-τράπεζες). Η λογική είναι ‘’απλή’’: για να ιδιωτικοποιήσουν την παιδεία πρέπει πρώτα να την χτυπήσουν βάναυσα, ξεκινώντας από τους αδύναμους κρίκους που είναι οι συμβασιούχοι διδάσκοντες, ακόμα και αν σε αρκετές περιπτώσεις τμημάτων αποτελούν το 80% του συνολικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Το πάζλ, λοιπόν, συμπληρώνεται με περικοπές κατά 15 – 20 % διδασκόντων 407/80 που γίνονται πανελλαδικά, με το πάγωμα διορισμού μελών ΔΕΠ που μπορεί να φτάσει και τα 3 χρόνια και τις συγχωνεύεις – καταργήσεις σχολείων  με βάση τον Καλλικράτη.
           
Με τις ξεδιάντροπες δηλώσεις του Β. Παπάζογλου (Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης), ότι «Τα πανεπιστήμια έχουν πολύ λίπος να κάψουν ακόμα» και του υφυπουργού παιδείας Ι. Πανάρετου «Αν θέλει ένα ίδρυμα να βρει λεφτά, ας πάρει δάνειο από Τράπεζα», φαίνονται ξεκάθαρα οι προθέσεις του μαύρου μπλοκ κυβέρνησης – τρόικας για τη διάλυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το τελικό ξεπούλημά της στο ιδιωτικό κεφάλαιο, όπως άλλωστε επιχειρεί και σε κάθε τι το δημόσιο.


Ήδη έχει πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση του Φοιτητικού Συλλόγου, στην οποία συζητήθηκε το θέμα και υπερψηφίστηκε ψήφισμα το οποίο καταδικάζει την περικοπή πιστώσεων και συμβάσεων, καθώς και την πολιτική κυβέρνησης και Τρόικας που επιτίθεται στη δημόσια δωρεάν Παιδεία. Σαν φοιτητικός Σύλλογος θα κινητοποιηθούμε άμεσα επιδιώκοντας την συμπόρευση με το προοδευτικό κομμάτι των καθηγητών μας (απολυμένων και μη) για την άμεση ανανέωση των συμβάσεων. Ο σύλλογος ΔΕΠ Πανεπιστημίου Πατρών από τη μεριά του έχει ανακοινώσει ψήφισμα με το οποίο καταγγέλλει την περικοπή πιστώσεων για διδάσκοντες βάσει του ΠΔ 407/80, πράγμα που οδηγεί στην υποβάθμιση και υπολειτουργία πολλών Τμημάτων, ενώ απαιτεί να χορηγηθούν τώρα όλες οι πιστώσεις όπως αρχικά προβλέπονταν.

Η κατάσταση η οποία δημιουργείται ξεπερνά τα όρια ενός τμήματος ή μιας πόλης. Είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής του μνημονίου και της Τρόικας και επηρεάζει όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Από την Κρήτη μέχρι την Θράκη και από τους ΔΕΠ μέχρι τους απολυμένους 407 είναι αναγκαίο παρά ποτέ ένα κοινό πανεκπαιδευτικό μέτωπο που θα βάλει φρένο στην κατεδάφιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την εφαρμογή του Μνημονίου της παιδείας, στο κλίμα ενός πανεκπαιδευτικού ξεσηκωμού ενάντια στην επιχειρηματική ανώτατη εκπαίδευση. Οι  έκτακτοι εκπαιδευτικοί στα ΤΕΙ Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου,  που με κοινές συνελεύσεις με τους σπουδαστές, με επίσχεση εργασίας και καταλήψεις, με προειδοποιητικό λοκ-αουτ ενάντια στις περικοπές και την υποβάθμιση,  αποδεικνύουν ότι η μόνη λύση βρίσκεται στον αγώνα!
Ενάντια στα συλλογικά προβλήματα οι απαντήσεις μπορούν να δοθούν μόνο με συλλογικούς – μετωπικούς αγώνες που θα έρχονται σε κεντρική αντιπαράθεση με την κυβέρνηση.


Παρασκευόπουλος Χ.  πρόεδρος του Συλλόγου

Ανακοίνωση των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής Πατρών για τις περικοπές πιστώσεων 407/80


Έχουμε πολύ λίπος να κάψουμε ακόμα!!!

            Την Τετάρτη 16/2 στη συνέλευση του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του πανεπιστημίου της Πάτρας, μετά από εισήγηση του προέδρου Πανέτσου λήφθηκε η απόφαση για εφαρμογή των περικοπών στις πιστώσεις του μεγαλύτερου ποσοστού των καθηγητών που εργάζονταν στη σχολή με το καθεστώς του προεδρικού διατάγματος 407/80, όπως αυτό υποδείχθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Ο πρόεδρος μάλιστα πρότεινε δύο «εναλλακτικές»: δίδακτρα ή κλείσιμο του τμήματος! Ουσιαστικά, πρόκειται για απόλυση των συγκεκριμένων διδασκόντων με τον πρόεδρο σε ρόλο εργοδότη που συμμορφώνεται με τις προσταγές του υπουργείου παιδείας, σαν να διαχειρίζεται μια επιχείρηση.

Το τμήμα απασχολεί 18 μέλη ΔΕΠ (3 ακόμη είναι σε αναμονή για διορισμό) και μέχρι πρότινος 45 καθηγητές με σύμβαση ΠΔ 407/80 (η σύμβαση από Σεπτέμβρη από ετήσια έγινε εξαμηνιαία). Ουσιαστικά οι συμβασιούχοι καθηγητές αποτελούν πάνω από το 70% του διδακτικού προσωπικού του τμήματος, γεγονός που τους ορίζει αναγκαίο προσωπικό και σε καμία περίπτωση έκτακτο. Οι απολύσεις ή όπως θέλει να λέει ο πρόεδρος του τμήματος «Μη συνέχιση της συνεργασίας» αφορούν 19 καθηγητές 407 (σχεδόν το μισό των 407 του τμήματος) πράγμα που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της λειτουργίας του τμήματος, αφού πολλά μαθήματα εξαφανίζονται με τη δικαιολογία ξαφνικά ότι είναι άχρηστα (είτε αυτά, είτε οι διδάσκοντες)! Με την προκλητική επιστολή που έστειλε ο Πανέτσος στους «απολυμένους», τονίζει το ότι δεν είχε άλλη επιλογή, ενώ θέλει να ευχαριστήσει θερμά τους καθηγητές για το έργο που έχουν προσφέρει στη σχολή (διώχνοντάς τους).

Αν πραγματικά ο Πανέτσος και οι υπόλοιποι ΔΕΠ ενδιαφέρονται για το τμήμα και είναι με τη μεριά των φοιτητών, τους καλούμε να κάνουν αυτό που έκαναν και άλλοι στη θέση τους όπως στο ΤΕΙ Πειραιά και Θεσσαλονίκης, να πάρουν δηλ. σαφή θέση ενάντια στην υποχρηματοδότηση  και τη διάλυση της δημόσιας Παιδείας. Πέρα από την υπολειτουργία και την υποβάθμιση των σπουδών που θα επιφέρει το γεγονός των απολύσεων στο τμήμα, ανοίγονται οι πόρτες για την υλοποίηση όλων των μέτρων, που επιβάλλονται από το μνημόνιο, τα οποία  αφορούν το Πανεπιστήμιο συνολικά (νέος νόμος-πλαίσιο, manager, δίδακτρα, κτλ).


          Το γεγονός αυτό αποτελεί άμεση απόρροια του οικονομικού στραγγαλισμού και της γενικότερης υποβάθμισης και απαξίωσης της δημόσιας παιδείας στη νέα εποχή του Μνημονίου. Με αφορμή την υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι και το θύμα, το υπουργείο χρησιμοποιεί επικοινωνιακά τρικ για να αποδείξει ότι είναι αναγκαίο το ξεπούλημα του Πανεπιστημίου. Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι σαφές, τα πανεπιστήμια θα πρέπει να συμπεριφερθούν ως εν δυνάμει μάνατζερ, αναζητώντας εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης όπως τα δίδακτρα και οι χορηγοί (επιχειρήσεις-τράπεζες). Η λογική είναι ‘’απλή’’: για να ιδιωτικοποιήσουν την παιδεία πρέπει πρώτα να την χτυπήσουν βάναυσα, ξεκινώντας από τους αδύναμους κρίκους που είναι οι συμβασιούχοι διδάσκοντες, ακόμα και αν σε αρκετές περιπτώσεις τμημάτων αποτελούν το 80% του συνολικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Το παζλ, λοιπόν, συμπληρώνεται με περικοπές κατά 15 – 20 % διδασκόντων 407/80 που γίνονται πανελλαδικά, με το πάγωμα διορισμού μελών ΔΕΠ που μπορεί να φτάσει και τα 3 χρόνια και τις συγχωνεύεις – καταργήσεις σχολείων  με βάση τον Καλλικράτη.
           
Με τις ξεδιάντροπες δηλώσεις του Β. Παπάζογλου (Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης), ότι «Τα πανεπιστήμια έχουν πολύ λίπος να κάψουν ακόμα» και του υφυπουργού παιδείας Ι. Πανάρετου «Αν θέλει ένα ίδρυμα να βρει λεφτά, ας πάρει δάνειο από Τράπεζα», φαίνονται ξεκάθαρα οι προθέσεις του μαύρου μπλοκ κυβέρνησης – τρόικας για τη διάλυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το τελικό ξεπούλημά της στο ιδιωτικό κεφάλαιο, όπως άλλωστε και σε κάθε τι το δημόσιο.

Με τον αγώνα μας απαιτούμε την άμεση επαναπρόσληψη και ανανέωση των συμβάσεων των συγκεκριμένων καθηγητών. Είναι αναγκαίο ένα κοινό πανεκπαιδευτικό μέτωπο που θα βάλει φρένο στην κατεδάφιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και την εφαρμογή του Μνημονίου της παιδείας στο κλίμα ενός πανεκπαιδευτικού ξεσηκωμού ενάντια στην επιχειρηματική ανώτατη εκπαίδευση. Οι  έκτακτοι εκπαιδευτικοί στα ΤΕΙ Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου,  που με κοινές συνελεύσεις με τους σπουδαστές, με επίσχεση εργασίας και καταλήψεις, με προειδοποιητικό λοκ-αουτ ενάντια στις περικοπές και την υποβάθμιση,  αποδεικνύουν ότι η μόνη λύση βρίσκεται στον αγώνα!


Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Κοινό κείμενο συνδικαλιστικών φορέων Πανεπιστημίου Αιγαίου


ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Μετά από 26 χρόνια λειτουργίας του, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, παρά τις όποιες δυσχέρειες αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει, πέτυχε να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα ποιοτικό, διεθνοποιημένο και ανταγωνιστικό περιβάλλον σπουδών. Πέτυχε να αναδείξει την έρευνα μέσα από την ανάπτυξη σύγχρονων γνωστικών αντικειμένων στα Τμήματά του, αντικειμένων που ανταποκρίνονται τόσο στις προσδοκίες των φοιτητών/τριών του, όσο και στις απαιτήσεις της κοινωνίας.
Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου εντάχθηκε στις τοπικές κοινωνίες των περιοχών, όπου εδράζεται, συμβάλλοντας, μεταξύ των άλλων, στην περιφερειακή ανάπτυξη, στην προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, στην ανάδειξη των ιδιαίτερων πολιτισμικών στοιχείων των περιοχών αυτών. Τόνωσε και συνεχίζει να τονώνει τις τοπικές αγορές, ανέπτυξε σχέσεις με τους τοπικούς φορείς και συνέβαλε στη δημιουργία μιας άρρηκτης σχέσης με τους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Σήμερα η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ειδικότερα τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια πλήττονται από προωθούμενες μεταρρυθμίσεις στο όνομα μιας εξυγίανσης της εκπαίδευσης.
Εξυγίανση από ποιόν και για ποιόν;

Ο σκοπός παραμένει ένας :
ΕΝΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟ, ΙΣΧΥΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΝΑΙ:
·        Στη διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα των Πανεπιστημίων
·        Στην αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία και την έρευνα και στην ουσιαστική  σύνδεσή της με τις ανάγκες εκπαίδευσης και βασικής έρευνας
·        Στην ενίσχυση των περιφερειακών πανεπιστημίων και στην αναγνώριση του ρόλους του ως μοχλών κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης και επιστημονικής καινοτομίας
·        Στην ενίσχυση δομών (κτηριακές, υλικοτεχνικές υποδομές και υποδομές φοιτητικής – κοινωνικής μέριμνας) και στην παροχή κινήτρων προσέλκυσης και παραμονής προσωπικού στα περιφερειακά-νησιωτικά Πανεπιστήμια
·        Στην επιστημονική ενίσχυση των πτυχίων και στη σύνδεση πτυχίων και επαγγελματικών δικαιωμάτων
·        Στη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας του προσωπικού (ΔΕΠ, διδάσκοντες 407, διοικητικό προσωπικό, συμβασιούχοι διοικητικοί, ΕΤΕΠ, ΕΕΔΙΠ). Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλες τις κατηγορίες προσωπικού.
·        Στον άμεσο διορισμό όλων των μελών ΔΕΠ που έχουν εκλεγεί, στην προκήρυξη όλων των νέων θέσεων ΔΕΠ που χρειάζονται τα τμήματα.
·        Στη διάθεση όλων των πιστώσεων για διδάσκοντες 407/80 που χρειάζονται τα Τμήματα για να λειτουργήσουν
·        Στη μονιμοποίηση των συμβασιούχων διοικητικών υπαλλήλων και την κατάργηση των περιορισμών του Π.Δ. 164/04
·        Στην ίδρυση νέων θέσεων εργασίας για όλες τις κατηγορίες προσωπικού με βάση τον ιδιαίτερο περιφερειακό-νησιωτικό χαρακτήρα του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την κάλυψη αυτών με μόνιμο προσωπικό
·        Στη διασφάλιση της μισθοδοσίας του προσωπικού, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού και στην απεξάρτηση των μισθολογικών δεδομένων από επερχόμενες ιδιωτικές χρηματοδοτήσεις
·        Στη διεύρυνση της δημοκρατικής συμμετοχής όλων των μελών της αυτοδιοικούμενης ακαδημαϊκής κοινότητας τόσο στις διαδικασίες εκλογής διοικητικών οργάνων όσο και στις καθημερινές λειτουργίες τους
·        Στη συζήτηση με όλους τους φορείς εντός και εκτός Ιδρυμάτων, στο πλαίσιο συνεργειών

ΟΧΙ:
·        Στη μερική απόσυρση του κράτους από τη χρηματοδότηση και στην εξάρτηση της κρατικής χρηματοδότησης, είτε από διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο είτε από μηχανισμούς επιβράβευσης του αγοραίου προσανατολισμού των πανεπιστημίων
·        Στη σταδιακή κατάργηση της παροχής δωρεάν ανώτατης εκπαίδευσης με την εμπλοκή των τραπεζικών δανείων στη φοιτητική χρηματοδότηση
·        Στην αυθαίρετη συγχώνευση Ιδρυμάτων
·        Στη διάλυση των Τμημάτων ως βασικών ακαδημαϊκών μονάδων
·        Στην κατάργηση των πτυχίων και στην υποκατάστασή τους από ευέλικτα curricula πιστωτικών μονάδων χαμηλής επιστημονικής εγκυρότητας και αμφίβολής επαγγελματικής κατοχύρωσης
·        Στην κάλυψη των διδακτικών αναγκών του Πανεπιστημίου από επισφαλείς συμβασιούχους διδάσκοντες.
·        Στην ολιγαρχικοποίηση του συστήματος διοίκησης με τα «Συμβούλια Διοίκησης» και τη μετατροπή του Πρύτανη σε μάνατζερ
·        Στις ατομικές και αγοραία ανταγωνιστικές διαπραγματεύσεις Πανεπιστημίων με το προσωπικό τους για τους μισθούς
·        Στη διατήρηση των επισφαλών μορφών εργασίας
·        Στη διαμόρφωση οικονομικών και θεσμικών παραμέτρων που αντιμετωπίζουν όλα αδιακρίτως τα Ανώτατα Ιδρύματα ως ανταγωνιζόμενα σε μια ενιαία αγορά παροχής υπηρεσιών


Ο αγώνας
για την Ανώτατη Εκπαίδευση
είναι κοινός.