ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
Μετά από 26 χρόνια λειτουργίας του, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, παρά τις όποιες δυσχέρειες αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει, πέτυχε να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα ποιοτικό, διεθνοποιημένο και ανταγωνιστικό περιβάλλον σπουδών. Πέτυχε να αναδείξει την έρευνα μέσα από την ανάπτυξη σύγχρονων γνωστικών αντικειμένων στα Τμήματά του, αντικειμένων που ανταποκρίνονται τόσο στις προσδοκίες των φοιτητών/τριών του, όσο και στις απαιτήσεις της κοινωνίας.
Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου εντάχθηκε στις τοπικές κοινωνίες των περιοχών, όπου εδράζεται, συμβάλλοντας, μεταξύ των άλλων, στην περιφερειακή ανάπτυξη, στην προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, στην ανάδειξη των ιδιαίτερων πολιτισμικών στοιχείων των περιοχών αυτών. Τόνωσε και συνεχίζει να τονώνει τις τοπικές αγορές, ανέπτυξε σχέσεις με τους τοπικούς φορείς και συνέβαλε στη δημιουργία μιας άρρηκτης σχέσης με τους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Σήμερα η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ειδικότερα τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια πλήττονται από προωθούμενες μεταρρυθμίσεις στο όνομα μιας εξυγίανσης της εκπαίδευσης.
Εξυγίανση από ποιόν και για ποιόν;
Ο σκοπός παραμένει ένας :
ΕΝΑ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟ, ΙΣΧΥΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΝΑΙ:
· Στη διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα των Πανεπιστημίων
· Στην αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία και την έρευνα και στην ουσιαστική σύνδεσή της με τις ανάγκες εκπαίδευσης και βασικής έρευνας
· Στην ενίσχυση των περιφερειακών πανεπιστημίων και στην αναγνώριση του ρόλους του ως μοχλών κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης και επιστημονικής καινοτομίας
· Στην ενίσχυση δομών (κτηριακές, υλικοτεχνικές υποδομές και υποδομές φοιτητικής – κοινωνικής μέριμνας) και στην παροχή κινήτρων προσέλκυσης και παραμονής προσωπικού στα περιφερειακά-νησιωτικά Πανεπιστήμια
· Στην επιστημονική ενίσχυση των πτυχίων και στη σύνδεση πτυχίων και επαγγελματικών δικαιωμάτων
· Στη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας του προσωπικού (ΔΕΠ, διδάσκοντες 407, διοικητικό προσωπικό, συμβασιούχοι διοικητικοί, ΕΤΕΠ, ΕΕΔΙΠ). Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλες τις κατηγορίες προσωπικού.
· Στον άμεσο διορισμό όλων των μελών ΔΕΠ που έχουν εκλεγεί, στην προκήρυξη όλων των νέων θέσεων ΔΕΠ που χρειάζονται τα τμήματα.
· Στη διάθεση όλων των πιστώσεων για διδάσκοντες 407/80 που χρειάζονται τα Τμήματα για να λειτουργήσουν
· Στη μονιμοποίηση των συμβασιούχων διοικητικών υπαλλήλων και την κατάργηση των περιορισμών του Π.Δ. 164/04
· Στην ίδρυση νέων θέσεων εργασίας για όλες τις κατηγορίες προσωπικού με βάση τον ιδιαίτερο περιφερειακό-νησιωτικό χαρακτήρα του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την κάλυψη αυτών με μόνιμο προσωπικό
· Στη διασφάλιση της μισθοδοσίας του προσωπικού, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού και στην απεξάρτηση των μισθολογικών δεδομένων από επερχόμενες ιδιωτικές χρηματοδοτήσεις
· Στη διεύρυνση της δημοκρατικής συμμετοχής όλων των μελών της αυτοδιοικούμενης ακαδημαϊκής κοινότητας τόσο στις διαδικασίες εκλογής διοικητικών οργάνων όσο και στις καθημερινές λειτουργίες τους
· Στη συζήτηση με όλους τους φορείς εντός και εκτός Ιδρυμάτων, στο πλαίσιο συνεργειών
ΟΧΙ:
· Στη μερική απόσυρση του κράτους από τη χρηματοδότηση και στην εξάρτηση της κρατικής χρηματοδότησης, είτε από διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο είτε από μηχανισμούς επιβράβευσης του αγοραίου προσανατολισμού των πανεπιστημίων
· Στη σταδιακή κατάργηση της παροχής δωρεάν ανώτατης εκπαίδευσης με την εμπλοκή των τραπεζικών δανείων στη φοιτητική χρηματοδότηση
· Στην αυθαίρετη συγχώνευση Ιδρυμάτων
· Στη διάλυση των Τμημάτων ως βασικών ακαδημαϊκών μονάδων
· Στην κατάργηση των πτυχίων και στην υποκατάστασή τους από ευέλικτα curricula πιστωτικών μονάδων χαμηλής επιστημονικής εγκυρότητας και αμφίβολής επαγγελματικής κατοχύρωσης
· Στην κάλυψη των διδακτικών αναγκών του Πανεπιστημίου από επισφαλείς συμβασιούχους διδάσκοντες.
· Στην ολιγαρχικοποίηση του συστήματος διοίκησης με τα «Συμβούλια Διοίκησης» και τη μετατροπή του Πρύτανη σε μάνατζερ
· Στις ατομικές και αγοραία ανταγωνιστικές διαπραγματεύσεις Πανεπιστημίων με το προσωπικό τους για τους μισθούς
· Στη διατήρηση των επισφαλών μορφών εργασίας
· Στη διαμόρφωση οικονομικών και θεσμικών παραμέτρων που αντιμετωπίζουν όλα αδιακρίτως τα Ανώτατα Ιδρύματα ως ανταγωνιζόμενα σε μια ενιαία αγορά παροχής υπηρεσιών
Ο αγώνας
για την Ανώτατη Εκπαίδευση
είναι κοινός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου